Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Парадак разгляду зваротаў грамадзян

Парадак разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб рэгламентуецца наступнымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь:

  • Законам Рэспублікі Беларусь №300-З ад 18.07.2011 г. "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".
  • Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь 30 снежня 2011 г. №1786 «Аб зацвярджэнні палажэння аб парадку вядзення справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб у дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, у індывідуальных прадпрымальнікаў».
  • Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб".
  • Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З "Аб асновах адміністрацыйных працэдур".
  • Пастановай Міністэрства Юстыцыі Рэспублікі Беларусь ад 7 мая 2009 г. № 39 "Аб зацвярджэнні Інструкцыі аб парадку вядзення справаводства па адміністрацыйных працэдурах у дзяржаўных органах, іншых арганізацыях".
  • Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2010 г. № 200 "Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян".
  • Пастановай Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь ад 5 кастрычніка 2010 г. № 140 «Аб устанаўленні тыпавых форм даведак».·       
  • Пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 21 чэрвеня 2012 г. № 67 "Аб устанаўленні тыпавых форм даведак".·       
  • Дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 2 ад 27.12.2006 "Аб мерах па далейшай дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату".

ПАРАДАК РАЗГЛЯДУ ЗВАРОТАЎ ГРАМАДЗЯН

Звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.

Пісьмовыя звароты падаюцца нарачным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму.

Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.

Электронныя звароты падаюцца ў парадку, устаноўленым артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З. «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Падача заяўнікамі заяў і прапаноў тэрмінам не абмяжоўваецца.

Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць:

найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;

выклад сутнасці звароту;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераную пячаткай юрыдычнай асобы.

Тэкст звароту павінен паддавацца прачытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Тэрміны пры разглядзе зваротаў

Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходна здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг) у тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней аднаго месяца з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.

Разгляд паўторных зваротаў

Пры паўторным звароту без разгляду па сутнасці заяўнік пісьмова паведамляецца, што паўторны зварот неабгрунтавана і перапіска з ім па гэтым пытанні спыняецца.

Пры паступленні паўторнага звароту ад заяўніка, перапіска з якім спынена, такое зварот пакідаецца без разгляду па сутнасці без паведамлення аб гэтым заяўніка.

Разгляд калектыўных зваротаў

Калектыўныя звароты разглядаюцца ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З. «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

У выпадку, калі ў калектыўным звароце паказаны заяўнік, якому неабходна накіраваць адказ, адказ на такі зварот накіроўваецца гэтаму заяўніку з просьбай праінфармаваць іншых заяўнікаў. У іншым выпадку адказ на калектыўны зварот накіроўваецца першаму ў спісе заяўніку, які ўказаў адрас свайго месца жыхарства( месца знаходжання), з просьбай праінфармаваць іншых заяўнікаў.

Разгляд ананімных зваротаў

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае ці скарочанае) або яго месца знаходжання альбо названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым злачынстве.

Раздзелы сайта