На базе ўстановы дашкольнай адукацыі стартаваў адукацыйны праект Парку высокіх тэхналогій для дзяцей дашкольнага ўзросту (5-7 гадоў) «Інфарматыка без разеткі». Яго мэтай з'яўляецца развіццё алгарытмічнага мыслення і логікі ў дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту як асновы прапедэўтыкі да вывучэння інфарматыкі.
Тьюторы праекта:
Настаўнік-дефектолог
Дырда Святлана Барысаўна (вышэйшая кваліфікацыйная катэгорыя)
Педагог-псіхолаг
Мацко Таісія Іванаўна (вышэйшая кваліфікацыйная катэгорыя)
У чым асаблівасці навучальнай праграмы Парку высокіх тэхналогій «Інфарматыка без разеткі» для дашкольнікаў?
Ёсць тры асноўныя асаблівасці.
Па-першае, ранні ўзрост навучэнцаў. У 5–7 лёт актыўна развіваецца мысленне, якое ляжыць у аснове паспяховага засваення ведаў, уменняў і навыкаў. Таму так важна сфармаваць у дзяцей уменне думаць лагічна яшчэ да таго, як яны пачнуць сваё навучанне ў школе.
Па-другое, цесная сувязь курсу з інфарматыкай. Напрыклад, фармуючы ў гульнявой форме ў дзяцей уменне абагульняць і класіфікаваць прадметы па агульнай прыкмеце, знаходзіць «лішні» прадмет, мы фактычна падрыхтоўваем іх да ўмення карыстацца такім паняццем у інфарматыцы, як цыклічныя вылічальныя працэсы.
Па-трэцяе, дыдактычны матэрыял курсу распрацаваны такім чынам, пры якім асноўным выглядам дзейнасці дзяцей з'яўляецца гульня. Бо гульня - гэта праца і жыццё дзяцей. Дзеці праз гульню ВУЧАЦЦА. Канцэнтрацыя, уменне чакаць і трываць, рабіць выбар, унутраная матывацыя, актыўнае развіццё кагнітыўных функцый мозгу, крытычнае мысленне, праца з эмоцыямі - гэта ўсё, што дзеці развіваюць праз гульню. Гэта не развіваецца праз арганізаваную акадэмічную дзейнасць, асабліва ў раннім дзяцінстве (0-6 гадоў). Гульня – гэта найболей даступны для дзяцей дашкольнага ўзросту выгляд дзейнасці, спосаб перапрацоўкі атрыманай з навакольнага свету інфармацыі.